Zespół SCWEW – Eksperci i Praktycy
Profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem w edukacji, terapii i wspieraniu rozwoju dzieci o zróżnicowanych potrzebachNasz Zespół
Nasz zespół tworzą eksperci i praktycy z wieloletnim doświadczeniem w edukacji, terapii i wspieraniu rozwoju dzieci o zróżnicowanych potrzebach. Łączy nas wspólna misja – wspieranie szkół i przedszkoli w budowaniu środowiska edukacyjnego, w którym każde dziecko może się uczyć, rozwijać i czuć ważne.Małgorzata Czech-Kowalczyk
Liderka projektu
Wykształcenie: Absolwentka rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej), religioznawstwa i logopedii (Uniwersytet Warszawski), a także kursu kwalifikacyjnego z zarządzania oświatą.
Doświadczenie: Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, w tym 15 lat jako wicedyrektorka szkoły specjalnej.
Specjalizuje się we wdrażaniu systemów pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz w organizowaniu zespołów wsparcia w różnych typach placówek.
Jej kompetencje zarządcze, znajomość realiów edukacji specjalnej i doświadczenie w pracy z kadrą nauczycielską gwarantują stabilność i skuteczność realizacji projektu SCWEW.
Zarządzanie oświatą
Edukacja specjalna
Systemy wsparcia
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Karolina Magiera
Ekspertka ds. rozwoju kompetencji wychowawczych i współpracy z rodzicami
Wykształcenie: Oligofrenopedagożka, terapeutka pedagogiczna, socjoterapeutka, filolożka polska, trenerka mentalna i nauczycielka z 20-letnim doświadczeniem w edukacji.
Stanowiska: Wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Umiejętności Społecznych, wykładowczyni akademicka, trenerka TUS i TZA.
Autorka autorskich programów i szkoleń dla nauczycieli, współpracująca z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli (MSCDN).
W SOSW nr 9 prowadzi autorski program Grup Wsparcia dla Rodziców, wspierający rodziny dzieci z SPE w budowaniu zasobów i relacji ze szkołą.
W projekcie odpowiada za rozwój kompetencji wychowawczych nauczycieli, budowanie relacji szkoła–dom oraz mentoring edukacyjny.
TUS
TZA
Współpraca z rodzicami
Grupy wsparcia
Mentoring
Michał Pacholski
Ekspert ds. trudnych zachowań i rozwoju społeczno-emocjonalnego
Wykształcenie: Pedagog specjalny, trener TUS, terapeuta TZA i wykładowca akademicki.
Stanowiska: Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Umiejętności Społecznych.
Ukończył edukację i rehabilitację osób z niepełnosprawnością intelektualną, pedagogikę terapeutyczną i integracyjną, edukację przedszkolną oraz Stosowaną Analizę Zachowania, a także kurs kwalifikacyjny z zarządzania oświatą.
Autor programów szkoleniowych dla nauczycieli i wychowawca w SOSW nr 9.
W projekcie odpowiada za wsparcie szkół w zakresie pracy z zachowaniami trudnymi, emocjami i relacjami społecznymi oraz za upowszechnianie metod TUS/TZA.
Rozwija kompetencje w zakresie komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC), wdrażając je w codziennej praktyce szkolnej.
Zachowania trudne
TUS/TZA
AAC
Rozwój społeczno-emocjonalny
Stosowana Analiza Zachowania
Kinga Zegardło-Krasuska
Psycholożka, ekspertka ds. diagnozy funkcjonalnej i współpracy z rodzicami
Wykształcenie: Psycholożka kliniczna, oligofrenopedagożka, nauczycielka mianowana z 9-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Specjalizacja: Doświadczenie w pracy z ASD, FASD, zespołem Downa, zaburzeniami genetycznymi i uczniami w normie intelektualnej.
Certyfikowana trenerka TUS, w swojej karierze zawodowej pełniła również rolę terapeutki cienia.
W projekcie odpowiada za wsparcie szkół masowych w zakresie rozmów z rodzicami, diagnozy funkcjonalnej uczniów, tworzenia IPET/WOPFU, współpracy z poradniami oraz interpretacji dokumentacji orzeczniczej.
Pomaga nauczycielom w określaniu celów rozwojowych uczniów i planowaniu działań interwencyjnych.
Diagnoza funkcjonalna
IPET/WOPFU
Psychologia kliniczna
Współpraca z poradniami
TUS
Józef Baran
Ekspert ds. działań ruchowych, twórczych i technologicznych
Doświadczenie: Nauczyciel mianowany z ponad 10-letnim doświadczeniem w terapii zajęciowej i 7-letnim w pracy szkolnej.
Wykształcenie: Absolwent wychowania fizycznego, ukończył studia podyplomowe z informatyki, oligofrenopedagogiki, plastyki, muzyki i techniki.
Łączy kompetencje pedagogiczne z arteterapeutycznym podejściem i pasją do sportu.
Aktywny sędzia piłki nożnej и siatkówki, promujący wśród uczniów wartości fair play i rozwój społeczny poprzez aktywność fizyczną.
W projekcie odpowiada za działania ruchowe i twórcze, a także za wsparcie informatyczne — przygotowanie i obsługę zasobów cyfrowych, narzędzi online oraz materiałów edukacyjnych dla szkół.
Terapia zajęciowa
Arteterapia
Technologie edukacyjne
Wychowanie fizyczne
Edukacja przez sport
Koordynatorzy Współpracy – Fundament Naszego Sukcesu
Za sprawną realizację projektu SCWEW odpowiada zespół doświadczonych koordynatorów, którzy stanowią kluczowe ogniwo pomiędzy ekspertami a placówkami partnerskimi. Ich profesjonalizm i zaangażowanie gwarantują najwyższą jakość współpracy.Koordynatorzy Merytoryczni
Odpowiadają za dopasowanie wsparcia ekspertów do realnych potrzeb szkół i przedszkoli, dbając o jakość merytoryczną każdego działania i optymalne wykorzystanie kompetencji naszego zespołu.Koordynatorzy Kontaktu
Zapewniają płynną komunikację między wszystkimi stronami współpracy, będąc pierwszym punktem kontaktu dla placówek partnerskich i gwarantując szybką reakcję na zgłaszane potrzeby.Koordynatorzy Procesu
Specjaliści od zarządzania współpracą, którzy monitorują postępy, ewaluują efekty i optymalizują działania na bieżąco, zapewniając realizację celów projektu w sposób zorganizowany i efektywny.Wspólnie dla edukacji włączającej
Zespół SCWEW przy SOSW nr 9 w Warszawie działa z przekonaniem, że skuteczna edukacja włączająca opiera się na współpracy, wymianie doświadczeń i wzajemnym wsparciu. Łączymy wiedzę naukową z praktyką szkolną, aby wspólnie z nauczycielami i rodzicami tworzyć szkoły otwarte, przyjazne i gotowe na różnorodność.Materiały wideo
Poznaj naszą działalność
Materiały do pobrania
Dokumenty i publikacje SCWEW